از بین بردن سریع کبودی گردن | برای محو اثرات کبودی گردن زود دست به کار شوید!

از بین بردن سریع کبودی گردن | برای محو اثرات کبودی گردن زود دست به کار شوید!
کبودی گردن به هر دلیلی که باشد، یک اتفاق ناخوشایند است. در این مطلب چند راهکار برای از بین بردن سریع کبودی گردن بخوانید و با استفاده از این راهکار‌ها در سریع‌ترین زمان کبودی گردن‌تان را از بین ببرید.
کد خبر: ۳۲۹۲۸
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

از بین بردن سریع کبودی گردن ممکن است، به شرطی که زود اقدام کنید و بتوانید از روش‌های درمانی طبیعی که در این مطلب معرفی کرده‌ایم به بهترین نحو استفاده کنید.

به گزارش راستان، کبودی گردن چه در اثر یک ارتباط و حادثه به وجود آمده باشد و یا یک ضربه، ناخوشایند و آزاردهنده است، مخصوصاً اگر یک قرار کاری مهم در پیش یا قصد شرکت در یک مهمانی داشته باشید.

باید گفت به طور کل، کبودی زیر پوست زمانی اتفاق می‌افتد که به هر دلیلی مویرگ‌های زیر پوست پاره شوند و خونریزی مویرگی رخ دهد. این خون‌ها در محل آسیب جمع می‌شوند که در این حالت به آن کبودی گردن یا هیکی می‌گویند. کبودی از هر نوع که باشد، چند روز طول می‌کشد تا کاملاً بهبود یابد و نمی‌توانید آن را یک شبه از بین ببرید، اما راهکار‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها روند بهبود کبودی را سریع‌تر کنید.

در ادامه چند راهکار برای از بین بردن سریع کبودی گردن به شما آموزش داده‌ایم که با استفاده از آنها کبودی گردن‌تان در سریع‌ترین زمان ممکن بهبود یابد.

۱_ استفاده از کمپرس سرد برای از بین بردن کبودی گردن

به گزارش راستان، یکی از روش‌های مؤثر و ساده برای از بین بردن سریع کبودی گردن، استفاده از کمپرس سرد است. در این روش می‌توانید یک کمپرس سرد یا حتی یک قاشق را درون فریزر قرار دهید. حدود ۱ ساعت صبر کنید سپس کمپرس یا قاشق را روی محل کبودی بگذارید و نگه دارید تا سرما، جریان خون را کنترل کند.

از بین بردن سریع کبودی گردن | برای محو اثرات کبودی گردن زود دست به کار شوید!

۲_ استفاده از آلوئه‌ورا برای از بین بردن سریع کبودی گردن

ژل آلوئه‌ورا در از بین بردن سریع کبودی گردن معجزه می‌کند. در این روش می‌توانید یک آلوئه‌ورا تازه تهیه کنید، آن را برش دهید و یک قسمت از آن را روی قسمت کبود شده بگذارید و نگه دارید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس آلوئه‌ورا را از روی گردن‌تان بردارید.

*نکته: برای نتیجه گیری بهتر، این کار را چند بار تکرار کنید.

از بین بردن سریع کبودی گردن // راستان

۳_ استفاده از عسل برای از بین بردن سریع کبودی گردن

به گزارش راستان، از آن جایی که عسل خاصیت ضدالتهابی و ضد باکتریایی دارد، می‌تواند در از بین بردن سریع کبودی مؤثر باشد. در این روش کمی عسل را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس عسلِ سرد را روی ناحیه کبود شده بمالید. آن ناحیه را با باند استریل بپوشانید، حدود ۱ ساعت صبر کنید سپس ناحیه کبود شده را با آب سرد بشویید.

*نکته: برای نتیجه گیری بهتر این کار را هر ۴ ساعت یک بار انجام دهید.

پیشنهاد: چطور جای جوش را از بین ببریم؟

۵_ استفاده از آناناس برای از بین بردن سریع کبودی گردن

آناناس خاصیت ضدالتهابی دارد؛ از این رو برای از بین بردن کبودی گردن مؤثر است. در این روش فقط کافی است یک برش از آناناس را روی محل کبودی بگذارید، حدود ۱۵ دقیقه آناناس را در محل کبودی نگه دارید سپس آن را بردارید و از کمپرس سرد یا قاشق یخ استفاده کنید.

بهترین پماد‌ها برای از بین بردن کبودی گردن

برخی از کرم‌های دارویی مانند کرم ویتامین K و کرم ویتامین C می‌توانند در از بین بردن سریع کبودی گردن مؤثر باشند. ویتامین K باعث تسریع روند لخته شدن خون در محل کبودی می‌شود و ویتامین C در کلاژن سازی و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. برای نتیجه گیری بهتر، هر دوی این کرم‌ها را به صورت مستقیم و ۱ تا ۲ بار در روز روی محل کبودی بمالید.

از بین رفتن کامل کبودی گردن چقدر طول می‌کشد؟

از بین رفتن کامل کبودی گردن بسته به بدن فرد، می‌تواند از ۲ روز تا ۲ هفته طول بکشد. پس اگر می‌خواهید کبودی گردن‌تان را پنهان کنید، بهتر است در طول این مدت لباس‌های یقه‌دار بپوشید یا آن ناحیه کبود شده را با کرم پودر یا کانسیلر (لوازم آرایشی) محو کنید.

سخن پایانی 

در این مطلب چند روش مؤثر برای از بین بردن سریع کبودی گردن به شما آموزش دادیم. در نهایت باید بگوییم استفاده از کمپرس یا قاشق سرد و پماد‌ها و کرم‌های ترمیم کننده، سریع‌ترین راه از بین بردن کبودی گردن هستند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون